منو
A+ A A-

تشریح برنامه‌های کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک در خبرگزاری برنا

دکتر سید محمد صحفی، دبیر دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتیک با حضور در خبرگزاری برنا، ضمن معرفی برنامه‌ها و اهداف کنفرانس، برخی از بخش های این رویداد را تشریح کرد.

 دبیر دهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک با حضور در خبرگزاری برنا، با بیان این مطلب‌که کنفرانس مدیریت استراتژیک، یکی از کنفرانس‌های علمی، پژوهشی در کشور است، گفت: موضوع مدیریت استراتژیک یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه در کشور ما به حساب می‌آید و این کنفرانس برای بخش‌های دولتی، خصوصی، دانشگاهی و صنعتی قابل اهمیت است. 

وی افزود: بر این اساس اگر دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها بهره لازم را از برگزاری این کنفرانس بین‌المللی ببرند، می‌توانند در افزایش راندمان و ارائه مدل‌های جدید به بهره‌وری بیشتر در سازمان‌ها کمک کرده و نتیجه آن صرفه‌‍جویی در هزینه‌های صرف شده است.

سید محمد صحفی با اشاره به اظهارات دکتر روحانی مبنی بر این‌که "دولت در امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مستقیم ورود نخواهد کرد و بجای دخالت مستقیم دولت در این امور از انجمن‌های مستقل صنفی و تخصصی، از نظرات مردم، صاحبنظران و مشورت آن‌ها بهره خواهیم برد تا در مقام عمل کار را به خود مردم واگذار کنیم"، گفت: این یک سیاستگذاری شفاف در حوزه فعالیت انجمن‌های علمی و تخصصی است و رویکرد روشنی است در ادامه توسعه جمهوریت که رهبری هم به آن تاکید کرده‌اند.
 
دبیر دهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک در ادامه افزود: انجمن مدیریت راهبردی ایران که یک انجمن مستقل، غیر سیاسی، غیر وابسته به دولت و صرفا برای فعالیت‌های توسعه علمی و پژوهشی است، در حال حاضر عهده دار برگزاری این کنفرانس شده و برای دهمین سال این کار را انجام می‌دهد. 

وی خاطرنشان کرد: هر دوره اجرای کنفرانس به عهده مجریان متخصص واگذار می‌شود و در این دوره گروه بین‌المللی راهبران برگزار کننده کنفرانس دهم هستند. 

صحفی گفت: انجمن مدیریت راهبردی ایران این استعداد را دارد که به عنوان یکی از بازوهای اجرایی دولت که متکی به خیل عظیم دانشگاهیان، پژوهشگران و بدنه آموزش عالی کشور بوده بتواند بار روز آمد کردن و بومی کردن بحث مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک را به عهده بگیرد. 

وی ادامه داد: استارت این کار در یک تفاهم‌نامه با کمیسیون انجمن‌های علمی وابسته به وزارت علوم به امضاء رسیده و تهیه سند راهبردی برای همه انجمن‌های علمی و تخصصی به انجمن راهبردی ایران واگذار شده است. 

صحفی با بیان این‌که: نظام ما مبتنی بر جمهوریت بوده و مردم نقش اصلی را در آن ایفا می‌کنند و دولت‌ها وکالتا از طرف مردم عهده دار امور می‌باشند، گفت: امیدواریم دولت جدید کار مردم را به خود مردم بسپارد و اجازه دهد که انجمن‌های تخصصی، علمی و حتی صنفی کار خودشان را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: اگر هر کار تخصصی به عهده متفکرین، اساتید و صاحبنظران همان رشته واگذار شود راه‌گشا بوده و گره خیلی از کارها باز خواهد شد. 

دبیر دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک اظهار داشت: از زمانی که وب سایت مربوط به پذیرش داوطلبین و مقالات برای مشارکت در این کنفرانس آغاز به کار کرده تاکنون 360 نفر ثبت نام کرده‌اند و تعداد 43 مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده است. 

صحفی گفت: در این همایش چهره برتر مدیریت استراتژیک کشور در سال 92 معرفی خواهد شد. همچنین جایزه ملی مدیریت استراتژیک نیز برای اولین بار داده می‌شود که این کار خیلی بزرگی است. 

تاریخ برگزاری دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک سوم و چهارم آذرماه در مرکز همایش های صدا و سیما می‌باشد. 

گفتنی است از محورها و موضوعات کنفرانس دهم میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • رویکردها و مدل‌های مدیریت استراتژیک 
  • جهانی سازی و تجارت الکترونیک و چالش‌های مدیریت استراتژیک 
  • حاکمیت شرکتی (Corporate Governance): مسائل و روابط بین مدیران سازمان 
  • ملاحظات اخلاقی و مسئولیت‌های اجتماعی 
  • مدل‌ها و رویکردهای مختلف تحلیل صنعت 
  • رویکردهای ارزیابی ریسک 
  • شناسایی بازارهای بالقوه در کشورهای در حال توسعه 
  • ملاحظات استراتژیک در مدیریت روابط بین سهامداران 
  • رویکردهای ارزیابی هوش رقابتی (Competitive Intelligence) 
  • مدیریت فرهنگ سازمانی (Corporate culture) برای مزیت‌های رقابتی بین‌المللی 
  • رویکردهای فرموله بندی استراتژی شرکتی (Corporate strategy) 
  • تحلیل SWOT و پی‌ریزی استراتژی کسب وکار (Business strategy) 
  • انواع استراتژی‌های رقابتی کسب‌وکار 
  • انواع استراتژی‌های تعاونی (Cooperative strategy) 
  • رویکردها و تکنیک‌های تحلیل پورتفولیو (Portfolio analysis) 
  • ساختارهای سازمانی پیشرفته 
  • تحلیل وضعیت (Situational analysis) در برنامه ریزی استراتژیک 
  • رهبری و مدیریت استراتژیک 
  • سناریونگاری شرکتی برای تولید آلترناتیوهای استراتژیک 
  • مدیریت فرهنگ شرکت در پروسۀ پیاده‌ سازی اثربخش استراتژی‌ها و مقررات 
  • رابطۀ مدیریت برمبنای هدف با مدیریت استراتژیک 
  • رابطۀ مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) با مدیریت استراتژیک 
  • ارزیابی عملکرد در مدیریت استراتژیک 
  • انواع کنترل در مدیریت استراتژیک 
  • طراحی خط مشی مناسب برای کنترل استراتژیک 
  • ملاحظات استراتژیک مدیریت تکنولوژی و نوآوری 
  • رویکردهای توسعۀ نوآورانۀ فرهنگ کارآفرینی 
  • ملاحظات استراتژیک مدیریت کسب وکارهای کوچک و کارآفرینی 
  • استراتژی سازمان‌های غیرانتفاعی (Non-profit) 
  • نقش کارآفرین به عنوان استراتژیست 
  • مدیریت استراتژیک برای بخش دولتی 
  • مدیریت استراتژیک سرمایه‌های عمومی (Public Funds) 
  • رابطۀ استراتژی و بودجه‌ریزی عمومی 
  • ائتلاف های استراتژیک 
  • استراتژی‌های شبکه‌ای 

 لینک خبر در خبرگزاری برنا : http://bornanews.ir/Pages/News-128517.aspx

نوشتن دیدگاه