منو
A+ A A-

همکاری تنگاتنگ روابط عمومی ها برای پیاده کردن مدیریت استراتژیک در سازمان یک ضرورت تاریخی است!

  • دسته: اخبار
  • بازدید: 1942

 

دبیر دهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک در گفتگو با وب سایت کاوشگران، با بیان این مطلب‌که کنفرانس مدیریت استراتژیک، یکی از کنفرانس‌های علمی، پژوهشی در کشور است، گفت: موضوع مدیریت استراتژیک همچون مقوله ی روابط  عمومی یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه در کشور ما به حساب می‌آید و این کنفرانس برای بخش‌های دولتی، خصوصی، دانشگاهی و صنعتی و به ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها قابل اهمیت است. 

وی افزود: بر این اساس اگر دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها بهره لازم را از برگزاری این کنفرانس بین‌المللی ببرند، می‌توانند در افزایش راندمان و ارائه مدل‌های جدید به بهره‌وری بیشتر در سازمان‌ها کمک کرده و نتیجه آن صرفه‌‍جویی در هزینه‌های صرف شده است.

سید محمد صحفی با اشاره به اظهارات دکتر روحانی مبنی بر این‌که "دولت در امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مستقیم ورود نخواهد کرد و بجای دخالت مستقیم دولت در این امور از انجمن‌های مستقل صنفی و تخصصی، از نظرات مردم، صاحبنظران و مشورت آن‌ها بهره خواهیم برد تا در مقام عمل کار را به خود مردم واگذار کنیم"، گفت: این یک سیاستگذاری شفاف در حوزه فعالیت انجمن‌های علمی و تخصصی است و رویکرد روشنی است در ادامه توسعه جمهوریت که رهبری هم بر آن تاکید کرده‌اند.

دبیر دهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک در ادامه افزود: انجمن مدیریت راهبردی ایران که یک انجمن مستقل، غیر سیاسی، غیر وابسته به دولت و صرفا برای فعالیت‌های توسعه علمی و پژوهشی است، در حال حاضر عهده دار برگزاری این کنفرانس شده و برای دهمین سال این کار را انجام می‌دهد. 

صحفی گفت: انجمن مدیریت راهبردی ایران این استعداد را دارد که با کمک کارشناسان روابط عمومی  به عنوان یکی از بازوهای اجرایی دولت که متکی به خیل عظیم دانشگاهیان، پژوهشگران و بدنه آموزش عالی کشور بوده بتواند بار روز آمد کردن و بومی کردن بحث مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک آموزش های ضروری را با استفاده از بستر روابط عمومی دستگاه های اجرایی به عهده بگیرد و این همکاری یک ضرورت تاریخی برای جبران عقب ماندگی  های کشور طی چند سال اخیر است .

وی ادامه داد: استارت این کار با امضاء  یک تفاهم‌نامه با کمیسیون انجمن‌های علمی وابسته به وزارت علوم زده شده و هم اکنون تهیه سند راهبردی برای همه انجمن‌های علمی و تخصصی به انجمن راهبردی ایران واگذار شده است.  انجمن ها و تشکل های مرتبط با موضوع روابط عمومی حرفه ای نیز می توانند این همکار ی را با انجمن ما داشته باشند و  یکی از پایه ها و گرایش های اصلی تدوین سند راهبردی با انجمن باشند .

صحفی با بیان این‌که: نظام ما مبتنی بر جمهوریت بوده و مردم نقش اصلی را در آن ایفا می‌کنند و دولت‌ها وکالتا از طرف مردم عهده دار امور می‌باشند، گفت: امیدواریم دولت جدید کار مردم را به خود مردم بسپارد و اجازه دهد که انجمن‌های تخصصی، علمی و حتی صنفی کار خودشان را انجام دهند. و از دخالت های بی مورد در امور سازمان های مردم نهاد (NGO)پرهیز کند.

وی در ادامه گفت: اگر هر کار تخصصی به عهده متفکرین، اساتید و صاحبنظران همان رشته واگذار شود راه‌گشا بوده و گره خیلی از کارها باز خواهد شد. 

دبیر دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک اظهار داشت: از زمانی که وب سایت مربوط به پذیرش داوطلبین و مقالات برای مشارکت در این کنفرانس آغاز به کار کرده تاکنون 465 نفر ثبت نام کرده‌اند و تعداد 83 مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده است. 

صحفی گفت: در این همایش چهره برتر مدیریت استراتژیک کشور در سال 92 معرفی خواهد شد. همچنین اعطای نشان ملی مدیریت استراتژیک نیز برای اولین بار به مدبران ارشد سازمانه ها طبق ظوابط خاصی داده می‌شود که روابط عمومی ها می توانند نقش کلیدی در معرفی این مدیران استراتژیست ایفاء کنند. 

تاریخ برگزاری دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک سوم و چهارم آذرماه در مرکز همایش های صدا و سیما می‌باشد و ثبت نام در این کنفرانس از طریق وب سایت انجمن به نشانی (www.issm.ir)  امکان پذیر است .

گفتنی است برخی از محورها و موضوعات کنفرانس دهم  که با رویکرد و کار روابط عمومی ها همپوشانی دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • جهانی سازی و تجارت الکترونیک و چالش‌های مدیریت استراتژیک 
  • نقش ارتباطات سازمانی در پیاده ساری مدیریت استراتژیک
  • حاکمیت شرکتی (Corporate Governance): مسائل و روابط بین مدیران سازمان 
  • ملاحظات اخلاقی و مسئولیت‌های اجتماعی 
  • شناسایی بازارهای بالقوه در کشورهای در حال توسعه 
  • ملاحظات استراتژیک در مدیریت روابط بین سهامداران 
  • رویکردهای ارزیابی هوش رقابتی (Competitive Intelligence) 
  • مدیریت فرهنگ سازمانی (Corporate culture) برای مزیت‌های رقابتی بین‌المللی 
  • تحلیل SWOT و پی‌ریزی استراتژی کسب وکار (Business strategy) 
  • انواع استراتژی‌های رقابتی کسب‌وکار 
  • انواع استراتژی‌های تعاونی (Cooperative strategy) 
  • رویکردها و تکنیک‌های تحلیل پورتفولیو (Portfolio analysis) 
  • ساختارهای سازمانی پیشرفته 
  • تحلیل وضعیت (Situational analysis) در برنامه ریزی استراتژیک
  • سناریونگاری شرکتی برای تولید آلترناتیوهای استراتژیک 
  • مدیریت فرهنگ شرکت در پروسۀ پیاده‌ سازی اثربخش استراتژی‌ها
  • رابطۀ مدیریت برمبنای هدف با مدیریت استراتژیک 
  • رابطۀ مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) با مدیریت استراتژیک 
  • ارزیابی عملکرد در مدیریت استراتژیک 

نوشتن دیدگاه