منو
A+ A A-

فراخوان اظهار نظر اعضای پیوسته انجمن در خصوص اساسنامه جدید

 
به دنبال ابلاغ ضرورت اصلاح مواردی از اساسنامه انجمن مدیریت راهبردی ایران توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هیئت مدیره انجمن در آخرین جلسه خود اصلاحات و برخی تغییرات را در این اساسنامه به تصویب رساند که متن کامل آن را ادامه ارائه میشود.
لازم به یادآوری است که اسن اساسنامه و  تغییرات اعمال شده در آن در جلسه مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم که در ساعت 15 روز دوشنبه مورخ 1392/11/28 در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی به تصویب خواهی از این مجمع قرار خواهد گرفت.
 

اساسنامه انجمن مديريت راهبردی ایران
(مصوب 1392)

فصل اول- کليات و اهداف

ماده 1: به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی کشور در زمینه دانش مدیریت راهبردی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و ارتقاء فعالیت‏های آموزشی، پژوهشی و مشاوره در این حوزه، "انجمن علمی مدیریت راهبردی ایران" که در این اساسنامه «انجمن» نامیده می‏شود، تأسیس می‏گردد.
ماده 2: انجمن مؤسسه‏ ای غیرانتفاعی است و در زمینه‏های علمی، پژوهشی، فعالیت می‏کند و از تاریخ ثبت دارای شخصیت حقوقی است و رییس هیئت‏ مدیره آن نماینده قانونی انجمن می‏باشد.
ماده3: مرکز انجمن در تهران به آدرس خیابان فاطمی، کوچه پنجم، پلاک 39 می‏باشد و شعب و نمایندگی‏های آن پس از تصویب در هیئت مدیره و تائید کمیسیون انجمن‏های علمی می‏تواند در هر منطقه و استانی دایر شود.
تبصره 1: اعطای نمایندگی در دوره آزمایشی که بیشتر از 1سال نخواهد بود مستقیماً توسط هیئت مدیره انجام می‏شود.
تبصره 2: هیئت مدیره می‏تواند در صورت لزوم نسبت به تغییر نشانی مرکز اصلی انجمن اقدام کند به شرط آنکه این تغییر در روزنامه رسمی منتشر شود و کتباً به اطلاع کمیسیون انجمن ‏های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برسد.
ماده 4: انجمن از تاریخ تصویب این اساسنامه برای مدت نامحدود تشکیل می‏شود و ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

فصل دوم- وظایف و فعالیتها

ماده 5: به منظور نیل به هدفهای مذکور در ماده (1) این اساسنامه، انجمن اقدامات زیر را سرلوحه برنامه‏ های خود قرار می‏دهد:
1-5- انجام تحقیقات علمی، پژوهشی، آموزشی و مشاوره در سطح ملی و بین‏ المللی با بهره ‏گیری از توان مدیران، استراتژیست ‏ها و پژوهشگرانی که با دانش مدیریت (راهبردی) و گرایش‏های تخصصی آن سر و کار دارند.
2-5- همـکاری با سازمان‏ها و مؤسسات دولتی و خصوصی و نیز نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی در زمینه های مطالعه و ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح‏ها و برنامه ‏های مربوط به امور آموزش و پژوهش و مشاوره در حوزه برنامه‏ ریزی و مدیریت استراتژیک.
3-5- ترغیب و تشویق پژوهشگران این حوزه و تجلیل از محققان و استادان ممتاز و نکوداشت بزرگان این رشته.
4-5- ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و مشاوره به سازمان های اقتصادی، صنعتی، تولیدی، خدماتی و کلیه افراد حقیقی و حقوقی و اعطای گواهی آموزشی به شرکت ‏کنندگان در دوره‏ ها.
5-5- برگزاری کنفرانس، همایش و گردهمایی‏ های علمی در سطح ملی، منطقه‏ای و بین ‏المللی در حوزه مدیریت استراتژیک و اعطای گواهی برگزاری کنفرانس‏های تخصصی به نمایندگی های مجاز.
6-5- انتشار کتب و نشریات علمی و فرهنگ‏ سازی در زمینه ضرورت توسعه مدیریت راهبردی در کشور.
7-5- ایجاد و تقویت تعامل با مؤسسات، انجمن‏ها و سازمان‏های علمی و پژوهشی بین ‏المللی و استفاده از خدمات آنها در چارچوب سیاست‏های رسمی جمهوری اسلامی ایران.


فصل سوم- انواع و شرایط عضویت

1-6- عضویت پیوسته:
مؤسسان و اعضای سابق و کنونی هیئت مدیره‏ انجمن و کلیه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد در رشته‏های مدیریت باشند و صلاحیت آنها مورد تائید هیئت مدیره باشد می‏توانند به عضویت پیوسته درآیند.
2-6- عضویت وابسته:
اشخاصی که دارای درجه کارشناسی هستند و مدت 5 سال به نحوی در یکی از رشته‏های مذکور در بند 1-6 شاغل باشند.
3-6- عضویت دانشجویی:
کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی به بالا که در رشته‏ های مدیریت و گرایش‏های مربوط اشتغال به تحصیل دارند.
4-6- عضویت افتخاری:
استادان دارای حسن شهرت و شخصیتهای ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در زمینه‏های مدیریت راهبردی مورد تایید هیئت مدیره باشد و یا مدیرانی که در پیشبرد اهداف انجمن کمکهای مؤثر و ارزنده‏ای انجام داده باشند.
5-6- عضویت حقوقی:
سازمانهایی که در زمینه‏ های پژوهشی، آموزشی و مشاوره مربوط فعالیت دارند می‏توانند به عضویت انجمن درآیند.
تبصره 1: اعضای حقوقی در صورت تصویب هیئت مدیره، عضو وابسته انجمن محسوب می‏شوند.
ماده 7: هر یک از اعضاء موظفند سالانه مبلغی را که مقدار آن توسط مجمع عمومی تعیین می‏گردد به عنوان حق عضویت پرداخت کنند.
تبصره1: پرداخت حق ‏عضویت هیچ‏گونه حق و ادعایی نسبت به دارایی‏های انجمن برای اعضاء ایجاد نمی‏کند.
تبصره2: اعضای افتخاری انجمن از پرداخت حق ‏عضویت معاف هستند.
ماده 8: عضویت در یکی از موارد زیر خاتمه می‏یابد:
1-8- استعفای کتبی
2-8- عدم پرداخت حق عضویت سالانه
تبصره: تایید خاتمه عضویت با هیئت مدیره است.


فصل چهارم – ارکان انجمن
ماده9: ارکان اصلی عبارتند از :
الف: مجمع ‏عمومی                   ب: هیئت مدیره                 ج: بازرس(بازرسان)

الف: مجمع‏ عمومی:
ماده 10: مجمع‏ عمومی از گردهمایی اعضای پیوسته به صورت عادی یا فوق‏ العاده تشکیل می‏شود.
1-10- مجمع عمومی عادی سالی یکبار تشکیل می‏شود و با حضور یا رأی کتبی نصف به علاوه یک کل اعضای پیوسته انجمن رسمیت می‏یابد و تصمیمات با اکثریت آرا معتبر است.
2-10: آن دسته از اعضای پیوسته که حق ‏عضویت خود را پرداخت کرده باشند مجاز به شرکت در مجمع‏عمومی هستند.
3-10- مجمع ‏عمومی فوق‏ العاده در موارد ضروری با دعوت هیئت مدیره یا بازرس (بازرسان) و یا با تقاضای کتبی یک سوم اعضای پیوسته تشکیل می‏شود.
4-10- در صورتی که در دعوت نخست، مجمع‏ عمومی رسمیت نیافت، جلسه دوم به فاصله حداقل بیست روز بعد تشکیل می‏شود و با هر تعداد حاضرین، جلسه رسمیت خواهد یافت.
تبصره 1: دعوت برای تشکیل مجامع ‏عمومی به صورت کتبی همراه با ایمیل، یا آگهی در روزنامه کثیرالانتشار و وب‏سایت انجمن است و باید حداقل پانزده روز قبل از تشکیل مجمع به اطلاع اعضای پیوسته برسد.
تبصره 2: یک سوم اعضای پیوسته می‏توانند مستقیماً اقدام به دعوت برای تشکیل مجمع ‏عمومی فوق‏ العاده نمایند مشروط بر اینکه هیئت مدیره و نیز بازرس انجمن به تقاضای ایشان پاسخ منفی داده باشد و در چنین حالتی، ایشان باید در آگهی دعوت به دلایل عدم اجابت درخواست خود، توسط هیئت مدیره یا بازرس تصریح نمایند.
تبصره 3: در صورت تحقق تبصره فوق، دستور جلسه مجمع‏ عمومی منحصراً موضوعی خواهد بود که در دعوت‏نامه ذکر شده است.
تبصره 4: شرایط تشکیل مجمع ‏عمومی فوق‏ العاده همانند شرایط تشکیل مجمع ‏عمومی عادی است و تصمیمات با نصاب دو سوم آرا معتبر است.

ماده 11: وظایف مجمع ‏عمومی
الف- مجمع ‏عمومی عادی:
-    انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان.
-    تصویب خط‏مشی و ماموریت‏های اصلی انجمن.
-    بررسی و تصویب پیشنهادات هیئت مدیره و بازرس (بازرسان).
-    تعیین میزان حق‏ عضویت.
-    عزل هیئت مدیره و بازرس (بازرسان).
-    بررسی و تصویب ترازنامه و صورتحساب درآمدها و هزینه‏ های سال مالی گذشته و بودجه سال آتی انجمن.
ب- مجمع ‏عمومی فوق ‏العاده:
-    تصویب تغییرات در مفاد اساسنامه
-    تصویب انحلال انجمن
تبصره 1: جلسات مجامع ‏عمومی عادی و فوق‏ العاده با حضور نماینده تام ‏الاختیار کمیسیون انجمنهای علمی ایران رسمیت می‏یابد.
تبصره2: مجامع‏ عمومی توسط هیئت‏ رئیسه‏ ای مرکب از یک رییس، یک منشی و دو ناظر اداره می‏شوند.
تبصره 3: اعضای هیئت رئیسه با اعلام و یا پذیرش نامزدی خود در مجمع انتخاب می‏شوند.
تبصره 4: اعضای هیئت رئیسه نباید از بین کسانی باشند که خود را در انتخابات هیئت مدیره و بازرس نامزد کرده ‏اند.

پ- هیئت مدیره:
ماده12: هئیت مدیره انجمن مرکب از 5 عضو اصلی و 2 عضو علی‏ البدل است. که هر سه سال یکبار با رأی مخفی از میان اعضای پیوسته انجمن انتخاب می‏شوند.
1-12- اعضای پیوسته نمی‏توانند بیش از دو دوره متوالی به عضویت هیئت مدیره انتخاب شوند و در دورهء مجاز نیز کسب اکثریت نسبی آرای مجمع ‏عمومی الزامی است.
2-12- عضویت در هیئت مدیره افتخاری است.
3-12- هیئت مدیره پس از انتخاب شدن تشکیل جلسه داده و با رأی کتبی نسبت به تفکیک وظایف خود اقدام می‏نماید.
4-12- کلیه اسناد تعهدآور و اوراق بهادار تنها با امضای رییس انجمن و خزانه‏دار همراه با مهر انجمن و نامه ‏های رسمی با امضای رییس معتبر است. رییس می‏تواند اختیار مکاتباتی خود را به یکی از اعضای هیئت مدیره تفویض کند.
تبصره 1: در غیاب رئیس انجمن، نایب رئیس به انجام تکالیف رئیس و فعالیت هایی که وی مقرر کرده است می‏پردازد.
تبصره 2: هیئت مدیره می تواند از میان اعضای خود یک نفر را به عنوان دبیر انجمن تعیین کند. وظیفه دبیر، ادارهء امور دبیرخانه و تمشیت کلیه فعالیت‏های اداری ـ اجرایی انجمن می باشد.

5-12- هیئت مدیره موظف است حداقل هر ماه یکبار تشکیل جلسه دهد. فاصله بین ارسال دعوتنامه یا تلفن با تاریخ تشکیل جلسه هیئت مدیره حداقل سه روز است.
6-12- جلسات هیئت مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت می‏یابد و تصمیمات متخذه با اکثریت آرا موافق، معتبر است.
7-12- کلیه مصوبات هیئت مدیره ثبت و پس از امضای اعضا در دفتر صورتجلسات هیئت مدیره نگهداری و نسخه‏ای از آن برای اعضای هیئت مدیره و بازرس ارسال می‏شود.
8-12- شرکت اعضای هیئت مدیره در جلسات ضروری است و غیبت هر یک از اعضا بدون عذر موجه به تشخیص هیئت مدیره تا سه جلسه متوالی و پنج جلسه متناوب در حکم استعفای عضو غایب خواهد بود.
9-12- در صورت استعفا، برکناری یا فوت هر یک از اعضای هیئت مدیره، عضو علی‏ البدل برای مدت باقیمانده دوره عضویت به جانشینی وی تعیین خواهد شد.
10-12- شرکت بازرس (بازرسان) در جلسات هیئت مدیره بدون داشتن حق رأی مجاز است.

ماده 13: هیئت مدیره نماینده قانونی انجمن می‏باشد و وظایف اختیارات آن به شرح زیر است:
1-13- اداره امور جاری انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع‏ عمومی
2-13- تشکیل کارگروه‏های تخصصی انجمن، طراحی ساختار، تعیین وظایف و نظارت بر فعالیت آنها
3-13- هیئت مدیره می‏تواند هر اقدام و معامله‏ای را که ضروری بداند در مورد نقل و انتقال اموال غیرمنقول و تبدیل به احسن یا ترهین و فک رهن و استقراض به استثنای واگذاری قطعی اموال غیرمنقول که مستلزم تصویب مجمع‏ عمومی است انجام می‏دهد.
4-13- هیئت مدیره جز درباره موضوعاتی که به موجب مفاد اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام درباره آنها در صلاحیت مجامع ‏عمومی است، کلیه اختیارات لازم برای اداره امور را مشروط به رعایت حدود موضوع فعالیت دارا می‏باشد.
5-13- تهیه گزارش سالانه و تنظیم ترازنامه مالی و صورتحساب درآمدها و هزینه‏ های انجمن برای تصویب در مجمع‏عمومی و ارائه به مرجع نظارت در موقع مقرر.
6-13- اقامه دعوی و پاسخگویی به دعاوی اشخاص حقیقی یا حقوقی در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعیین وکیل و حق توکیل به غیر.
7-13- انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن برای شرکت در کنفرانس‏ها، سمینارها و مجامع‏علمی داخلی و خارجی
8-13- اجرای طرح‏ها و برنامه‏ های علمی در چارچوب وظایف انجمن، از جمله انعقاد قرارداد و امضای تفاهم‏ نامه و اعطای نمایندگی و ...
9-13- جلب هدایا و کمکهای مالی
10-13- اعطای بورسیه های تحقیقاتی و آموزشی
11-13- اتخاذ تصمیم در مورد عضویت انجمن در مجامع علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور.
12-13- تهیه و ارسال گزارش‏های لازم به کمیسیون انجمن‏های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
13-13- هیئت مدیره موظف است ظرف حداکثر 4 ماه پیش از پایان دوره تصدی خود نسبت به فراخوانی برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیئت مدیره جدید اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورتجلسه برای بررسی و تصویب به کمیسیون انجمن‏های علمی ارسال نماید.
تبصره: هیئت مدیره پیشین تا تایید هیئت مدیره جدید از سوی کمیسیون انجمن‏های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسئولیت تمشیت امور انجمن را بر عهده خواهد داشت.

ج- بازرس (بازرسان):     
ماده 14: مجمع‏ عمومی عادی یک نفر را به عنوان بازرس اصلی و یکی را به عنوان علی ‏البدل برای مدت 3 سال انتخاب می‏نماید.
تبصره: انتخاب مجدد بازرس یا بازرسان بلامانع است.
ماده15: وظایف بازرس یا بازرسان به شرح زیر است:
1-15- بررسی اسناد و دفاتر مالی انجمن و تهیه گزارش برای مجمع ‏عمومی
2-15- بررسی گزارش سالانه هیئت مدیره و اعلام نظر درخصوص این گزارش برای اطلاع مجمع ‏عمومی
3-15- گزارش هر گونه مغایرت فعالیت های هیئت مدیره با مفاد اساسنامه به مجمع‏ عمومی
تبصره: کلیه اسناد و مدارک انجمن اعم از مالی و غیرمالی در هر زمان و بدون قید و شرط باید از سوی هیئت مدیره برای بررسی در دسترس خزانه‏دار و بازرس (بازرسان) قرار گیرد.

فصل پنجم- کارگروه های تخصصی انجمن

ماده 16: انجمن می‏تواند کارگروه‏ها و کمیته‏های اجرایی زیر را تشکیل دهد که براساس شرح وظایفی که از سوی هیئت مدیره برای آنها تعیین می شود به فعالیت می‏پردازند.
عناوین کارگروه‏ها و یا کمیته های تخصصی: آموزش، پژوهش، انتشارات، آمار و اطلاعات، عضویت، روابط‏ عمومی، همایش‏ها و کنفرانس‏های علمی و امور نمایندگی‏ها.
1-16- انجمن پس از تصویب هیئت مدیره مجاز به تشکیل مدیریت‏ها، کارگروه‏ها و کمیته‏ های دیگر بر حسب نیاز می‏باشد.

فصل ششم- بودجه و مواد متفرقه

ماده 17: منابع مالی انجمن عبارتند از:
1-17- حق ‏عضویت اعضاء
2-17- درآمدهای ناشی از ارائه خدمات علمی- آموزشی، پژوهشی، مشاوره‏ای، برگزاری کنفرانس‏ها و سخنرانی‏ها و فروش کتب و نشریات علمی
3-17- دریافت هدایا و کمکها
4-17- کلیه عواید و درآمدهای انجمن صرف اهداف و اجرای موضوع ماده 5 این اساسنامه خواهد شد.
ماده 18: درآمدها و هزینه‏ های انجمن در دفاتر قانونی ثبت و شرح آن هر سال پس از تصویب در مجمع‏ عمومی به کمیسیون انجمنهای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می‏شود.
ماده 19: کلیه وجوه انجمن در حساب (مخصوصی) نزد بانک(ها) به نام انجمن نگهداری می‏شود.
ماده 20: هیچ یک از مؤسسین یا اعضای هیئت مدیره و بازرسین حق برداشت یا تخصیص هیچ‏گونه سودی را نداشته و خود و وابستگان درجه یک آنها نمی‏توانند مبادرت به انجام معامله با انجمن نمایند.
ماده 21: کلیه مدارک و پرونده مالی و غیرمالی مرتبط با فعالیت‏های انجمن در دفتر مرکزی انجمن نگهداری می‏شود و در موقع مراجعه مرجع نظارت یا سایر مراجع صلاحیت‏ دار در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
ماده 22: هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه پس از تائید در مجمع‏ عمومی فوق‏العاده و تصویب کمیسیون انجمن‏های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معتبر است.
ماده 23: انجمن تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و اعضای آن به نام انجمن حق فعالیت سیاسی یا وابستگی به گروه‏ها و احزاب سیاسی را ندارند.
ماده 24: در صورت تصویب انحلال انجمن در مجمع‏ عمومی، همان مجمع هیئت تسویه ‏ای را برای پرداخت دیون و وصول مطالبات انجمن انتخاب خواهد کرد. هیئت تسویه موظف است پس از وصول مطالبات و پرداخت بدهی‏ها کلیه دارایی‏های منقول و غیرمنقول انجمن را با نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به یکی از دانشگاه‏ها و مؤسسات آموزشی و یا پژوهشی کشور واگذار کند.
ماده 25: این اساسنـامه مشتـمل بر 6 فصـل، 25 ماده، و 17 تبـصره در جلسه مـورخ 25/10/1392 مجمع‏ عمومی
فوق العاده انجمن به تصویب رسید.

 

نوشتن دیدگاه