منو
A+ A A-

گزارش کارگاه ارزش های مشترک

اولین کارگاه آموزشی انجمن مدیریت راهبردی ایران با همکاری دانشکده مدیریت و حسابداری علامه طباطبائی، تحت عنوان : "ایجاد ارزش های مشترک: فلسفه ای جدید در نگاه به استراتژی" با حضور رئیس انجمن مدیریت راهبردی ایران، جناب آقای دکتر حسین رحمان سرشت و 25 نفر از اعضای انجمن، دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری و مدیران کسب و کارهای مختلف در تاریخ 16 اردیبهشت ماه 1394 در دانشکده مدیریت و حسابداری علامه طباطبائی برگزار شد.

کارگاه مذکور با سخنرانی رئیس انجمن مدیریت راهبردی ایران، با محوریت استقبال و حمایت انجمن از برگزاری چنین کارگاه­هایی و تأکید بر استمرار این حرکت آغاز شد. ایشان ضمن معرفی و تشکر از سخنران کارگاه، با اشاره به نیازمحور و چاره ­ساز بودن دوره­ های آموزشی انجمن، کلیه حضار را دعوت به مشارکت در تولید محتوای کارگاه­ های آموزشی آتی و شناسایی حوزه ­های مورد نیاز کردند.

سخنران کارگاه مذکور جناب آقای دکتر روح ­اله ابراهیم نژاد از فارغ التحصیلان دکتری مدیریت بازرگانی (گرایش استراتژی) دانشگاه شهید بهشتی، عضو هیئت علمی و مدیر کارگروه­ های مشاوره انجمن مدیریت راهبردی و عضو جامعه جهانی Shared Value Initiative بودند.

ایشان ابتدا با بیان مفهوم ارزش مشترک به عنوان یک تغییر پارادایمی در مکتب سرمایه گذاری بحث را آغاز کردند و اینکه چگونه می­توان طبق آخرین رویکرد ارائه شده توسط مایکل پورتر و مایک کرامر نگاهی جدید به مقوله استراژی و مدل های کسب و کار داشت تا در عین سودآوری برای سازمان، ارزشهایی مشترک برای سایر ذینفعان و جامعه نیز ایجاد شود. در ادامه فیلمی از آخرین سخنرانی پروفسور پورتر برای شفاف تر شدن موضوع به نمایش درآمد و شیوه های مختلف ایجاد ارزشهای مشترک در زنجیره کسب و کار تشریح شد. جهت انتقال بهتر مباحث در هر بخش از صحبت ها از مثال های عینی استفاده و نمونه های موفق در هر شیوه نیز ذکر شد.

 

 

 

در پایان نیز یک مطالعه موردی از صنعت خرما در استان سیستان و بلوچستان که منجر به ایجاد ارزش های مشترک در منطقه شده بود توسط جناب آقای زراعت کن از دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران ارائه شدکه مورد استقبال شرکت کنندگان نیز قرار گرفت. شرکت کنندگان مصرانه خواستار تسریع در برگزاری کارگاه هایی مشابه شدند.

نوشتن دیدگاه